Sara Fosch
Jo sóc mestra d'educació especial en un centre d'educació especial i molt sovint es fa difícil trobar llibres adequats al nivell dels nostres alumnes, sobretot per als adolescents ja que o bé són molt infantils o poc motivadors per a ells, els llibres juvenils són molt llargs per a ells i hem d'acabar adaptant-los nosaltres mateixos.
Aquest curs hem estat provant contes digitals amb l'Ipad amb alguns alumnes i hem vist que són molt motivadors i els alumnes s'esforcen a escoltar i interactuar amb els contes.
Per això proposaria -de fet a final de curs ja es va fer la proposta al centre on treballo- crear un projecte de foment de la lectura amb dispositius mòbils per a què tots els alumnes puguin gaudir llegint i/o escoltant contes, novel.les... impulsat des de la biblioteca. Podria portar per títol: la biblioteca mòbil?
L'objectiu seria crear una biblioteca digital on hi hagués llibres de diferents tipologies de textos i nivells: contes, novel.les, diaris, revistes per a què els alumnes poguessin treballar-ho a l'aula (llegir el conte, notícia...,i fer les activitats correponents lligat al llibre, notícia... treballats)
Ara per ara només tenim un ipad, però la idea seria poder-ne tenir una per aula, com a mínim, totes amb el compte de l'escola per a què totes les tablets tinguessin els mateixos llibres, i crear les llibreries corresponents.
Com a llibreries digitals de contes es podrien fer servir les següents aplicacions:
- playtales: llibreria digital on et pots descarregar contes interactius i la útima versió permet crear contes personalitzats afegint la foto del nen/a
- itbook: conjunt de contes per descarregar-se. Aquí teniu l'enllaç a la web des d'on es poden descarregar els apps dels contes directament.
- Auca -cuentos para soñar, jugar y aprender : llibreria digital on descarregar-se contes. Cada conte té 3 nivells de dificultat segons el nivell de lectura dels alumnes, pots triar tipus de lletra (pal, cursiva, lligada), els contes estan en diferents idiomes (també en català!!!!).
També es podrien fer produccions pròpies amb aplicacions com el my story o book creator, per exemple -apps que hem vist aquí al curs-.
Per als adolescents proposaria apps com Sherlock Holmes 1 i Sherlock Holmes 2 . Són "libro-juegos" (no se si en català seria llibre-joc?) on al final de cada capítul has de prendre una desició o tirar un dau i continues en funció de la teva resposta (tipus tria la teva aventura). També dóna opció a llegir el llibre capítol a capítol sense jugar.
A part de crear i descarregar aquestes apps, la comissió de biblioteca podria elaborar propostes d'activitats per a treballar paralel.lament.
Crec que amb això ja tenim bastanta feina per començar. En una segona fase ja introduiríem les notícies, revistes.... Tan de bo es pugui portar a terme si no a tota l'escola, amb algun grup.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada