dissabte, 13 de juliol del 2013

Mòdul 7 i regal de final de curs

Bé, personalment crec que aquest curs ha estat molt fructífer perquè, entre tots, hem acumulat un munt d'Apps. Com que sóc un caos autèntic i em disperso tot sovint (sóc una tastaolletes digital), m'obligo a classificar tot el material interessant. Per això, he recopilat tot el que he pogut en un symbaloo que poso a la vostra disposició, eina que considero imprescindible per a la gestió docent:



He intentat reunir tot el que em semblava interessant . Les tecles grogues contenen materials diversos; les blanques, apps relatives a la lectura i escriptura; les blaves, les relatives a la creativitat; les taronges, les relacionades amb el video; les verdes, amb el podcast; les roses, amb el treball col.laboratiu... Tanmateix, no he acabat. Heu fet tantes aportacions! He anat una mica escanyada pel que fa al temps perquè m'he entretingut  en provar-ho tot. En aquests dies intentaré classsificar tot el que tinc pendent.
També poso a la vostra disposició el meu Scoop Bon appétit on vaig recopilant coses relatives al món del M-learning.

Pel que fa a l'aplicació de tot això a l'aula, sóc una mica descreguda. Tinc mala experiència en l'1x1. He estat en dos centres on estava implantat i és un autèntic problema. Moltes famílies no hi arriben, els ordinadors no van bé i ningú se'n responsabilitza. No parlem de les xarxes. El coordinador d'informàtica es torna boig per l'excès de feina i responsabilitat. Per això, he optat més d'un cop per utilitzar el mòbil a l'aula. M'agrada treballar amb apps perquè a Secundària tots disposen d'un smartphone. Tothom pot utilitzar el seu propi aparell i personalitzar-lo. Sóc absolutament partidària del BYOD.  Tanmateix, trobo els joves encara molt allunyats de les tauletes. Suposo que el mòbil és més manejable, ocupa menys espai i els manté units als amics. A més, el fet que no totes les apps funcionin amb tots els sistemes operatius encara és un handicap. Ja aniran arribant. Mentrestant, fem servir el mòbil a l'aula i deixem-nos de prejudicis. És una finestra oberta a l'exterior, amb tot l'aire pur que això comporta i també amb algun pol.len molest com el FB. Tot està en educar-ne l'ús, com quan de petits passem del llapis al bolígraf.
Les eines no tenen malícia. Ara bé, penseu que aquest canvi comporta una nova ètica, la de la col.laboració, autèntica revolució educativa i, per tant, social que farà perdre a molts els privilegis i qüestionarà el seu estatus. D'aquí els temors.

Pel que fa a quina app destacaria per a Secundària, jo em quedo amb Flipboard. Els alumnes no llegeixen la premsa i estan allunyats de l'actualitat. No estaria malament que cada dia es comencessin les classes amb una lectura de la premsa del dia amb els articles que haguessin escollit per conéixer el món que els envolta i amb les injustícies i les bones accions que s'hi cometen. Potser així s'hi comprometrien. Aquesta app, que coneixia una mica, però no m'hi havia aturat mai encara se'm resisteix una mica. Ara col.laboraré en la publicació de la Pilar per tal de millorar-ne el maneig (allò del learning by doing).També tinc in mente fer alguna cosa amb Soundcloud. Cal ensenyar-los a escoltar les veus i els silencis de l'entorn. Massa vista i poca oïda. Estimulem altres sentits.

Us agraeixo tot el que m'heu ensenyat. A la Pilar i al Xavier, la professionalitat i l'amabilitat dels seus feedbacks. Ens veiem a la xarxa. 

Rosa Díez

A la xarxa:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada